Niyaz.Zara

De stories

kita dapat arward ni :)



Matahari yang bersinar
Wednesday, 1 October 2014 . 0 word(s) .


                                       

For all this time, I was really grateful for all I have, thank you Allah for gave me some chance to breath on this wonderful world. For gave me such wonderful life,  for gave me such an opportunity to live on this world.

Rasa bersyukur sangat walaupun kadang-kadang tu ada mengeluh sikit tapi cepat-cepat ingatkan diri, ini semua dugaan untuk kita belajar tentang hidup.. Tipulah kalau tak pernah rasa penat.. penat dengan perangai orang, penat dengan hidup.. penat nak jaga hati orang sedangkan hati sendiri tak terjaga, penat penat penat.. dan masa tulah mulut hanya boleh mengeluh dan mengeluh. Masa tu tanya banyak-banyak kat diri, apa yang aku dah buat sampai ada yang sakit hati dengan perangai aku ni..kenapa orang tu tak cakap depan-depan aku..kenapa nak cakap kesalahan aku depan orang lain..kenapa tak cakap depan aku sendiri., aku manusia, aku ada perasaan..

Dan yang paling sedih aku hanya mampu menyalahkan diri. Aku tak reti nak marah orang depan-depan, serius aku tak reti.. sebab aku tahu apa rasa bila di malukan depan orang ramai.. aku taknak orang lain susahkan aku.. tapi kenapa orang lain nak susahkan aku.. sedih dengan diri sendiri yang tak reti nak mempertahankan diri sendiri.. Sedih dengan diri yang xreti nak buat muka masam depan orang.. yang aku tahu senyum senyum senyum dan senyum lagi..

Semoga aku sentiasa diberikan kekuatan.. kekuatan untuk berhadapan dengan diri sendiri, Kekuatan untuk terus hidup, kekuatan untuk teruskan perjalanan hidup yang aku sendiri tak tahu where is my path in this world..hanya mampu berdoa dari matahari terbit hingga terbenam dan terbit kembali..semoga aku boleh jadi mahatari yang sentiasa bersinar..


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// SMILE :)