Niyaz.Zara

De stories

kita dapat arward ni :)



Tips hilangkan pening kepala
Saturday 29 March 2014 . 0 word(s) .
Hari ini saya nk share tips hilangkan pening kepala...
selalu kalau pening selain makan panadol or minum air isotonic, petua lain adalah guna perahan limau nipis..



Sebelum tu potong limau tu kecik-kecik senang nk guna nanti...so masa mandi, selawat dlm hati, perahkan limau atas kepala dan gosok-gosok pada kulit kepala mcm kita guna syampo sambil urut kepala tu...biarkan sekejap....kemudian bilas macam biasa...

mm...mmg segar rasa kepala lepas cuci...ha bukan sahaja rasa segar but rambut akan jadi sangat lembut dan Wangi! Alhamdulillah hilang juga pening kepala tu lebih2 lagi rasa segar je...

Banyak juga khasiat limau nipis nie, selain untuk masakan dan kegunaan di dapur,


1. membuatkan rambut wangi dan lembut, saya dah cuba mmg menjadi!

2. ia dapat mengurangkan kelemumur di kepala sebab tu kebanyakkan syampo anti-kelemumur berasaskan limau nipis!

3. mewangikan bau badan, dengan mencampurkan perahan air limau nipis dalam air mandian ia dapat mewangikan bau badan...ehem..ehem mmg sesuai kepada org dah kawin untuk amalkan ;)

4. mencantikkan kuku tangan dan kuku kaki, gosokkan sedikit di kuku tangan dan kaki untuk mendapatkan hasil yang menarik!

5. mengurangkan berat badan dengan meminum air limau nipis...but bukan segelas je berat badan dah turun, kena konsisten dan amalkan insyaAllah ( I yakin tip nie ramai dah tahu)

InsyaAllah saya yakin banyak lagi khasiat limau nipis dalam kehidupan kita seharian selain saya sendiri telah cuba sebagai tip hilangkan pening ;)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// SMILE :)